Jak ocenić skuteczność agencji nieruchomości

Jak ocenić skuteczność agencji nieruchomości

Coraz więcej osób, które chcą sprzedać swoją nieruchomość, korzysta z usług coraz liczniej powstających agencji pośrednictwa w handlu nieruchomościami. Jest to całkowicie zrozumiałe, gdyż z jednej strony jest to tendencja ogólnoświatowa, na zachodzie już dawno standardowa, a ponadto jesteśmy społeczeństwem coraz bardziej zapracowanym i nie bardzo mamy czas na żmudne zajmowanie się całym procesem sprzedaży nieruchomości. Jednak chcąc skutecznie sprzedać nieruchomość, zwłaszcza w tak trudnych czasach w tej dziedzinie jak obecnie, warto jest wybrać się do dobrej agencji. Jak rozpoznać jakość danej agencji, aby być spokojnym, że powierzamy nasza nieruchomość w dobre ręce? Na pewno istotne jest to, jak długo działa dana agencja na rynku, jak wiele ma nieruchomości oferowanych na bieżąco – na pewno nie będzie godną zaufania agencja, która istnieje niby kilka już lat, jednak posiada w swoje ofercie zaledwie kilkanaście oferowanych nieruchomości – świadczyć to będzie o jej słabej skuteczności i małym zakresie działania. Warto tez poczytać komentarze w Internecie na temat danej agencji, zapytać o nią swoich znajomych i zapoznać się z jej ofertą – włącznie z przestudiowaniem projektu umowy, nie ma tam dziwnych zapisów, niekorzystnych dla nas jako potencjalnego klienta danej agencji. Z wyborem agencji nie warto się spieszyć, a już decydując się na którąś, warto tez ponegocjować warunki umowy, czyli na przykład wysokość należnej prowizji.