Tryb naprawiania usterek przez dewelopera

Tryb naprawiania usterek przez dewelopera

Po zamieszkaniu w nowo wybudowanym budynku, czyli kupnie mieszkania od dewelopera, bardzo uważnie należy sprawdzać wszystkie elementy mieszkania w celu znalezienia ewentualnych usterek. Rzadko się zdarza, że nie ma żadnych usterek w świeżo oddanym do użytku budynku, mogą to być na przykład źle domykające się okna. Szyby porysowane czy pęknięte lub też ściany, które nie trzymają tak zwanego pionu. Jeśli są to wspomniane uszczelki takiego właśnie rodzaju, ich naprawienie nie nastręczy za bardzo kłopotu deweloperowi. Jeśli jednak będą to poważniejsze usterki, jak chociażby niesprawna zupełnie kanalizacji czy też pękające ściany, tym bardziej należy od razu po stwierdzeniu tego rodzaju historii zgłosić to deweloperowi. Należy jednak pamiętać, by wszelkie usterki zgłaszać w formie pisemnej, sporządzając pismo w 2 egzemplarzach, aby posiadać potwierdzenie zawiadomienia dewelopera o zauważonych usterkach. Ważne jest też, aby zgłaszać je od razu, gdyż dewelopera obowiązuje okres tak zwanej rękojmi, który wynosi dokładnie 3 lata. Czas rękojmi liczy się od dnia, kiedy otrzymaliśmy klucze od mieszkania i podpisaliśmy odbiór lokalu mieszkalnego. Jeśli chodzi zaś o usterki stwierdzone w tak zwanych częściach wspólnych budynku, jak klatka schodowa, to okres rękojmi liczy się od momentu wydania decyzji zezwalającej na użytkowanie danego budynku.