Pozycjonowanie stron www na czym polega?

Pozycjonowanie stron www polega na dążeniu do poprawy wszystkich elementów mających wpływ na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Do czynników tych należą te związane z funkcjonowaniem strony www, jej treścią i popularnością.
Na pozycjonowanie wpływ mają m.in. optymalizacja kodu HTML, optymalizacja treści na stronie (nagłówki, słowa kluczowe), eliminacja błędów, przygotowanie wersji responsywnej strony (wyświetlanej na urządzeniach mobilnych) oraz zdobywanie linków z innych stron np. z katalogów firm sponsorowanych.
Istotnym elementem pozycjonowania jest odpowiednia architektura strony. Zapewni ona zarówno osobom ją odwiedzającym, jak i robotom indeksującym szybkie i sprawne dotarcie do najważniejszych treści. Ważnym czynnikiem pozycjonowania jest wciąż również optymalizacja adresów url. Najlepiej już w nazwie domeny użyć słowa kluczowego. Kluczowa jest składnia i długość adresów url.
Na pozycjonowanie strony wpływ ma także jej struktura oraz linkowanie wewnętrzne. Dzięki jego umiejętnemu zastosowaniu można osiągnąć na stronie www bardzo duży ruch. W linkowaniu wewnętrznym trzeba odpowiednio nakierować na słowa kluczowe. Słowa kluczowe muszą być obecne w treści strony internetowej, najlepiej przynajmniej kilka razy. Dzięki temu roboty Google będą mogły w łatwy sposób ją sklasyfikować i przypisać ją do odpowiedniego katalogu.
W tej chwili jednym z czynników rankingowych jest również szybkość wczytywania się strony www. Od tego zależy bowiem szybkość działania robotów indeksujących. Również i użytkownicy nie lubią stron, które działają wolno (rośnie tzw. współczynnik odrzuceń).
Od kwietnia 2015 roku duży wpływ na pozycjonowanie strony internetowej ma też jej dostępność na urządzeniach mobilnych. Stąd coraz większą popularność zdobywają strony oparte na WordPressie, które są w pełni responsywne i dopasowują się do rożnej wielkości monitorów. Jest to czynnik bardzo istotny, gdyż coraz większa liczba zapytań pochodzi z urządzeń mobilnych.
Kolejność stron w wyszukiwarce nie jest przypadkowa i zależy od wielu elementów (jest ich około 200). Dzieli się je na czynniki związane z popularnością strony i te z jej treścią. Najwyżej są witryny najbardziej pasujące do danego zapytania. Odpowiada za to algorytm wyszukiwarki Google. Jego funkcjonowanie nie jest dokładnie znane.